החגים מתקרבים תתרמו ארוחה חמה לניצולי שואה בראש השנה

ארוחה חמה לניצולי שואה בראש השנה

האם אתם יודעים כי התקופה הכי קשה עבור ניצולי השואה היא תקופת החגים? זה לא רק בגלל הבדידות שאיתה הם מתמודדים בימים הקשים האלה, זוהי תחושת הרעב. הרי מה מבדיל את תקופת החגים מכל תקופה אחרת בשנה? הישיבה סביב השולחן לארוחה משפחתית טעימה ומשביעה. עבור המון ניצולי שואה המציאות שונה בתכלית כאשר הם נשארים בכל חג רעבים סביב השולחן. המקרר שלהם ריק, כתוצאה מכך הם לא יכולים להכין לעצמם ארוחה חמה. עד כמה המצב חמור? הנתונים מראים כי למעלה מ-40 אלף ניצולי שואה נמצאים מתחת לקו העוני. מה שאומר שמרביתם נשארים רעבים בחגים, כי אין להם כסף לקנות אוכל לחג. ראש השנה מתקרב, זוהי ההזדמנות שלכם לתרום ארוחה חמה עבור ניצול שואה אחד. אם כל אחד מאיתנו יתרום ארוחה אחת בלבד לא יהיו עוד ניצולי שואה שיהיו רעבים בחג.

לחיות בכבוד
בואו לייצר איתנו שינוי חברתי

מדוע חשוב לתרום לניצולי שואה ארוחת חג בראש השנה?

התרוצה לניצולי שואה היא הכרחית בכל ימות השנה, אך בראש השנה היא חשובה פי כמה. מדובר על אחד מהחגים החשובים ביותר בלוח השנה, כך שכולם רוצים לחגוג אותו. ניצולי שואה רבים אינם מסוגלים לחגוג את החג בגלל שאין להם אוכל לשים על השולחן. ארוחה חמה לניצולי שואה בראש השנה היא תרומה מסוג אחר. לא מדובר על תרומה של כסף, כזאת שלא באמת תדעו לאילו ידיים היא מגיעה. כאן אתם תורמים אוכל, ארוחה חמה שאותה ניצולי השואה יוכלו לאכול בראש השנה. במקום להישאר רעבים, הם ידעו שיש להם מה לאכול מבלי שהם יצטרכו לחשוב פעמיים. זה אולי נראה לכם מוזר מאוד, אך ישנם ניצולי שואה שהולכים לישון רעבים. הם אומנם שרדו את השואה, אך הם לא שורדים את החיים כאן יחד איתנו.

ארוחה חמה לניצולי שואה
ארוחה חמה לניצולי שואה

הזדמנות להתחיל את השנה ברגל ימין

ראש השנה הוא לא עוד סתם חג בלוח השנה העברי, מדובר על החג שמסמל את תחילת השנה. אם תתרמו ארוחה חמה לניצולי שואה בראש השנה תוכלו לגרום לכך שהשנה שלהם תתחיל מעולה. אם השנים הקודמות היו קשות מאוד, השנה הקרובה תתחיל ברגל ימין. מכאן אם כל אחד ימשיך לתרום ארוחות חמות יהיה אפשר לדאוג לכך שאף ניצול שואה לא יישאר רעב. זה לא נתפס שאנשים שעברו כל כך הרבה בחיים שלכם צריכים להישאר רעבים. לרוב לא באמת יהיה מי שידאג להם, ולכן כל אחד צריך לעשות מעשה טובה. התרומה הזאת תגרום לכם לדעת כי כאשר אתם יושבים סביב שולחן החג, גם ניצולי שואה עושים זאת. האחריות שלנו בתור יהודים היא להיות ערבים זה לזה, בטח בתקופת החגים.

לחיות בכבוד
בואו לייצר איתנו שינוי חברתי

ארוחה חמה שתגיע לניצולי השואה עד הבית

תרמתם ארוחה חמה לניצולי שואה בראש השנה? אותם אנשים מבוגרים לא צריכים להסתובב ברחבי העיר על מנת לקחת אותה. הארוחה תגיע אליהם עד לבית לפני החג, כך שהם יוכלו לאכול אותה בשולחן החג. הארוחה היא ארוחה מגוונת מאוד, כזה שתאפשר להם ללכת לישון עם חיוך. אין דבר יותר טוב שתוכלו לעשות מאשר לתרום ארוחת חג לניצולי שואה. אם אין לכם את היכולת לתרום סכום שמספיק לארוחה שלמה, תוכלו לתרום כל סכום שיש ברשותכם. ידוע כי תקופת החגים היא גם ככה תקופה שמביאה איתה הוצאות כספיות גבוהות. אך כאן מדובר על הוצאה כספית שכל אחד ירצה לעשות אותה. תעשו טוב בשביל אחרים, בסוף שאתם תצטרכו עזרה יהיה מי שיעזור לכם.

בנוסף אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם טופזר חנות פרחים בבאר שבע אשר עושה משלוחים של זרי פרחים איכותיים וטריים ישירות מהחקלאי לצרכן, אז חוץ מארוחה חמה ומפנקת, ניתן גם להעניק זר פרחים מהמם ביופיו שיעשה להם טוב על הלב.

אל תשמרו בבטן... שתפו עם העולם:
ניוווט מהיר בכתבה
עידן יעקב
עידן יעקב

עידן יעקב, בן 31, יזם דיגיטלי חברתי
והחזון שלי הוא לשנות את מציאות האוכלוסיה המוחלשות במדינת ישראלית ולייצר שינוי חברתי דרך עולמות הדיגיטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.