התנדבות ניקוי חופים

התנדבות ניקוי חופים

מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש כאשר אתם חושבים על התנדבות? יש כאלה שידמיינו את עצמם מתנדבים עם קשישים, אחרים יחשבו על התנדבות עבור חיילים בודדים. כל אחת מהאפשרויות האלה מעולה, בטח כאשר תוכלו לראות את התוצאה בסופה של הדרך. עם זאת בהקשר של התנדבות יהיה אפשר לבחון עוד המון אופציות אחרות שיכולות להביא איתן תרומה גדולה. אם נמאס לכם להתנדב כל פעם באותם המקומות, תוכלו לגוון על ידי מציאת התנדבויות קצת שונות. במאמר הבא אנו הולכים להציג בפניכם אופציה מעולה לכל אותם האנשים שמעוניינים לחשב מסלול מחדש. התנדבות ניקוי חופים מאפשרת לכם לתת בתמורה לעולם שסביבנו, אך מבלי לחזור על הדברים שעשיתם בעבר.

לשמור על רצועת החוף יפה ונקייה

החופים של ישראל ידועים בתור החופים הכי יפים בעולם. לא בכדי תיירים מגיעים לחופי הים שלנו מכל העולם, זוהי החותמת האידיאלית לטענה זאת. אך הבעיה העיקרית של חופי הים בישראל היא שהם מלוכלכים מאוד בהשוואה לחופי הים האחרים בעולם. לצערנו הישראלים אוהבים ללכלך את חופי הים, בו בזמן שהם גם אוהבים לבלות בהם. מהסיבה הזאת ישנה חשיבות לנקות את החופים בכל פעם שיש הזדמנות לעשות זאת. התנדבות ניקוי חופים היא צו השעה עבור אלה שחשובה להם התיירות וחשובים להם חופי הים. אם כל אחד מאיתנו יעשה מעשה יהיה אפשר לשמור על החופים נקיים ומזמינים.

לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.

התנדבות קבוצתית לסיפוק משותף

חשבתם לעצמכם מה תוכלו לעשות יחד עם בני המשפחה שלכם? יש כאלה שרוצים לעשות משהו שיעורר בהם סיפוק ויאפשר להם לצבור חוויות משותפות אלה עם אלה. ניקוי חופים התנדבות היא דרך מעולה להעביר את השעות המשותפת ביחד. כל אחד יוכל לנקות עם בני המשפחה והחברים, את החוף הסמוך למקום מגוריו. כתוצאה מכך גם יהיה ניתן להרגיש את הסיפוק כי עשיתם משהו קצת שונה. בו בזמן יהיה אפשר לצבור ביחד המון חוויות בגלל העבודה המשותפת שלא ניתן לראותה כמובן מאליו. אחרי שתתנדבו ביחד תראו עד כמה הפעולה הקטנה הזאת חיברה את כל הקצוות שהיו מנותקים.

כל אחד מתנדב בזמן הפנוי שלו

את חופי הים ניתן לנקות כל הזמן, אין זמן ספציפי שבו חופי הים יהיו פתוחים עבורכם. ההפך הוא הנכון, מי שרוצה לנקות את החופים שלנו מוזמן אליהם בכל עונות השנה ובכל שעות היממה. כמובן שישנה העדפה לנקות כאשר השמש זורחת, כך יהיה קל לראות כי לא פספסתם לכלוך כזה או אחר. התנדבות ניקוי חופים אפשרית בכל זמן שמסתדר לכם בלי שתראו כל מיני הסתייגויות שונות. יש את אלה שמעדיפים לנקות במהלך השבוע, אחרים מעדיפים לעשות זאת בסופי השבוע. היכולת להתאים את ההתנדבות לכל אחד יגרום לכך שלא באמת יהיו לכם תירוצים מדוע לא לעשות זאת.

לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.

החזירו את התיירות למדינת ישראל

הקורונה גרמה לתיירות במדינת ישראל להתערער, דבר שלא היה כדוגמתו לפני כן. תיירים שהיו מגיעים דרך קבע לארץ מצאו כל מיני אלטרנטיבות אחרות במדינות שונות במזרח התיכון. האם זה אומר שאנחנו צריכים להשלים עם רוע הגזרה? כמובן שלא. התיירות חשובה למדינה באופן מובהק הרי מדובר על צינור החמצן שמאפשר לנו לנשום כל הזמן בחופשיות. ללא התיירות שמגיעה למדינה בקביעות יהיה קשה לבצע מיזמים כאלה ואחרים. על ידי התנדבות ניקוי חופים תוכלו להחזיר את התיירות למדינת ישראל. התיירים יזכרו מדוע הם אוהבים את מדינת ישראל כל כך – בין היתר בגלל החופים המדהימים.  

אף אחד לא צריך ידע קודם

החלטתם באופן ספונטני כי בא לכם לעשות משהו בשביל האחרים? אינכם צריכים להגיע עם ניסיון קודם כדי לנקות את חופי הים המדהימים שלנו. כל מה שנדרש מכם לעשות זה להגיע לחוף הים עם כפפות ושקית זבל גדולה. מיד תוכלו לאסוף את כל הלכלוך שהצטבר בחופי הים על מנת לתרום גם לסביבה ולא רק לעצמכם. ניקוי חופים התנדבות יכולה להיות רלוונטית הן עבור ילדים והן עבור מבוגרים כאחד. כל אחד ימצא את הדברים שאותם הוא מצליח לעשות בחוף עצמו, גם אם בהתחלה זה נראה מסובך. אחרי שתעשו זאת פעם אחת, ככל הנראה תחזרו לעשות זאת בעתיד.

תשמרו על החיות שנמצאות בים

התנדבות ניקוי חופים חשובה עבורנו – בכל זאת חופי הים הם סימן ההיכר שלנו בתור מדינה. אך האם יצא לכם לחשוב מה קורה לחיות שנמצאות בתוך הים? בים התיכון ניתן למצוא חיות רבות שהופכות אותו להיות מיוחד כמו שהוא. אך הזבל שאנו משאירים על החוף עלול להישאב אל תוך הים ללא כל הכנה מוקדמת. במקרה כזה נמצא את עצמנו מסכנים את החיות בתוך הים, אפילו אם זוהי לא הייתה כוונתנו. הזבל שנמצא על החוף הוא האויב הכי גדול של בעלי החיים שלא עשו שום דבר רע. ניקוי חופים התנדבות היא הדרך שלנו למנוע נזק שלא יהיה ניתן להחזירו לאחור.

לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.

אל תשמרו בבטן... שתפו עם העולם:
ניוווט מהיר בכתבה
עידן יעקב
עידן יעקב

עידן יעקב, בן 31, יזם דיגיטלי חברתי
והחזון שלי הוא לשנות את מציאות האוכלוסיה המוחלשות במדינת ישראלית ולייצר שינוי חברתי דרך עולמות הדיגיטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.