התנדבות עם ילדים עם צרכים מיוחדים

ילדים עם צרכים מיוחדים

מתנדבים רבים נמשכים להתנדבות עם ילדים עם צרכים מיוחדים בגלל הסיפוק שהיא מעניקה להם. כן זה יכול להיות מאתגר ותובעני אבל התגמולים עולים בהרבה על כל דבר אחר.

עם איזה סוג של אנשים אני יכול לעבוד?

המונח צרכים מיוחדים יכול לכסות קנבס רחב. ייתכן שאתה עובד עם אנשים שהבעיות שלהם עשויות לכלול:

  • בעיות התנהגות
  • שיתוק מוחין
  • קשיי למידה
  • אוֹטִיזְם
  • ליקויי דיבור
  • צרכי טיפול פיזי
  • עיוורון ועוד רבים אחרים.

חומרת הבעיות שלהם תהיה שונה לפי סוג הקשיים שהם מתמודדים איתם וגם בין אנשים, והבנת התנאים והבעיות הספציפיות שעומדות בפני אלה שאתה מטפל בהם בנפרד, תהיה המפתח למתן טיפול טוב.

לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.

באיזה סוג עבודה זה כרוך?

שוב, מכיוון שצרכים מיוחדים הם תחום עצום, ישנם תפקידים רבים ושונים שאולי תתבקשו לבצע. זה יכול להיות דברים כמו לקחת עיוור לקניות במקום לא מוכר, לעזור לילד לצאת מכיסא גלגלים ולהיכנס לבריכת שחייה או עזרה בתרפיה במוזיקה, למשל.

מה אני יכול ללמוד בהתנדבות עם ילדים עם צרכים מיוחדים

עבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים תלמד אותך על היבטים רבים וחשובים על החיים בכלל. אתה תרכוש הרבה יותר ידע על הקשיים שעומדים בפני חלקים מסוימים בקהילה שלך בחיי היומיום שלהם ותשיג הבנה טובה יותר כיצד אתה יכול לעזור לשפר את חייהם של אלה שפחות ברי מזל ממך.

אולי תרצו גם לעזור להתגבר על דעות סטריאוטיפיות המוחזקות על ידי חלקים מסוימים בחברה שלפעמים רואים רק את ה’בעיה’ ואף פעם לא את האדם שעומד מאחוריה ובטח תהיה לכם הערכה חדשה ושונה מאוד של החיים באופן כללי, אשר יחלחל לתחומים אחרים בחיי היומיום שלך.

למעשה, לא רק שתעזור לאנשים באופן ישיר, אלא שלעתים קרובות תהפוך לסוג של ‘שגריר’ שיאפשר לאחרים להבין טוב יותר את הקשיים איתם מתמודדים ילדים עם צרכים מיוחדים.

מהן היתרונות ולאילו מיומנויות אני צריך?

בנוסף לעזרה לאחרים, תלמד כל כך הרבה על עצמך ועל היכולות שלך לעזור. אנשים רבים נוטים לחשוב שצריכים מגוון גדול של מיומנויות ומאמץ על אנושי כדי להיות מסוגל לעבוד עם אנשים עם צרכים מיוחדים, אבל האמת היא שכל עוד יש לך רצון ומחויבות לסייע ולעזור טוב. של חמלה, עבודה מסוג זה אינה דורשת שום סוג של מיומנות יוצאת דופן. עם זאת, זה יעזור לך לפתח את כל התכונות האישיות החיוביות כגון חמלה, הבנה, סבלנות ונחישות שהן כישורים המוערכים מאוד בקרב מקצועות רבים.
בין אם אתה מחפש ללכת במסלול קריירה בתחום הרפואי או הטיפולי ובין אם אתה מתכוון לבחור מסלול קריירה אחר לגמרי, כל מעסיק פוטנציאלי יתרשם מכך שתבחר להתחייב לעבודה התנדבותית מהסוג הזה, שכן זה מעיד על עניין חברתי ברווחתם של אנשים אחרים ובמחויבותך לנושא הערכים ששניהם הם תכונות מוערכות כאשר מחפשים להרשים מעסיק פוטנציאלי.

עם זאת, בסך הכל, האהבה והכרת התודה שתוחזרו כתוצאה מעבודתכם עם ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים (למרות שיהיו אתגרים בדרך) יחיו זמן רב בזכרונכם ויהיו לה השפעה חיובית ויכולת אפילו לשנות את השקפתך על החיים ועל הדרך שבה אתה מתנהל בחייך בעתיד.

כדי לברר יותר על הזדמנויות כאלה, עליך לחקור את התחומים שבהם אתה מחפש להתמחות או לדבר עם רופא המשפחה המקומי שלך או המועצה המקומית שלך – אולי הם יוכלו להפנות אותך לכיוון של כמה ארגונים מקומיים שיהיו רק יותר מדי שמח על עזרתך.

אל תשמרו בבטן... שתפו עם העולם:
ניוווט מהיר בכתבה
עידן יעקב
עידן יעקב

עידן יעקב, בן 31, יזם דיגיטלי חברתי
והחזון שלי הוא לשנות את מציאות האוכלוסיה המוחלשות במדינת ישראלית ולייצר שינוי חברתי דרך עולמות הדיגיטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.