יתרונות של התנדבות בחו״ל

יתרונות של התנדבות בחו״ל

מלבד לסמן וי על מדינה מרשימת המדינות בהן היית רוצה לבקר, הגיע הזמן לגלות מהם היתרונות הנוספים של עבודה התנדבותית בחו”ל? או אולי לנסוע כדי לבצע השקעות נדלן בחול כמו שלא מעט ישראלים עושים בימים אלו.

כמתנדב בחו”ל, תעשה יותר מסתם לנסוע למדינה אחרת ולחקור תרבות אחרת. זה יותר מסתם עזרה לקהילות, שיתוף ידע והפיכה לחלק מרשת גלובלית. כפי שאתה עשוי לחוות בעצמך, התנדבות בחו”ל היא יותר מסך חלקיה. זוהי חוויה טרנספורמטיבית שתורמת לשינוי חיובי בתוכך ובעולם.

איך ההתנדבות מועילה לך ברמה האישית או המקצועית שונה מאדם לאדם. הכל תלוי במה שאתה רוצה ממשלחת ההתנדבות, ומה אתה מכניס! לדוגמה, יש אנשים שמעדיפים לתת בחזרה לקהילה, בעוד שאחרים מתמקדים ברכישת מיומנויות מהתנדבות. שניהם הם מניעים טובים באותה מידה למה כדאי לך להתנדב.

רוצים לגלות עוד? הנה כמה מהיתרונות האישיים והמקצועיים של התנדבות בחו”ל:

  • אתה יכול לתרום לשינוי העולם לאט לאט
  • צברו כישורים חדשים וניסיון בעבודה תוך כדי התנדבות בחו”ל
  • חווה תרבויות ונקודות מבט חדשות תוך יצירת קשרים מתמשכים
  • עזרה לזולת מספקת הגשמה
  • קבל מושג טוב יותר על הדרך האישית והמקצועית שלך

1 אתה יכול לתרום לשינוי העולם לאט לאט

המטרה שלנו בהתנדבות בחו”ל היא להשפיע בצורה חיובית ומתמשכת. עבודת ההתנדבות שאתה עושה צריכה תמיד להועיל לקהילה או לסביבה שבה אתה עובד.

לפעמים ההשפעה שלך תהיה מוחשית, למשל כאשר אתה עוזר לבנות כיתה או להשתתף בניקיון חוף. במקרים אחרים, המאמצים שלך ישתלמו רק בטווח הארוך. למשל, איסוף נתונים ימיים המשפיעים על החלטות על מדיניות שימור. בשני המקרים יש לנו מטרה ארוכת טווח ופתרון בר קיימא בראש.

הפרויקטים שלנו מאפשרים לך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם קהילות כדי להגיע ליעדים אלה. כשכל אחד מהמתנדבים שלנו עושה קצת עבודה, אנחנו יכולים להשיג הרבה!

המטרה שלנו היא לשנות אנשים וקהילות לטובה על ידי מתן פתרונות ברי קיימא לטווח ארוך. זו אחת הסיבות לכך שעבודה התנדבותית חשובה. כמו שנאמר, תן לאדם דג ואתה מאכיל אותו ליום; למד אדם לדוג ואתה מאכיל אותו לכל החיים.

2 קבל מיומנויות חדשות וניסיון בעבודה תוך כדי התנדבות בחו”ל

ברוב הפרויקטים שלנו, תוכל ללמוד מיומנויות חדשות או ליישם את המיומנויות שיש לך. לדוגמה, מתנדבים שעוסקים בשימור ימי ישלימו את תעודת הצלילה של PADI. אם כבר יש לך את תעודת הצלילה שלך, אתה יכול להשלים את קורס PADI המתקדם שלך. דוגמה נוספת היא התמחות בסיעוד. הממונים שלך יראו לך כישורים חיוניים שתשתמש בהם כמעט מדי יום כאחות. אלה כוללים נטילת לחץ דם ובדיקת רמות הסוכר בדם.

הכישורים שנלמדו תוך כדי התנדבות הם תוספת מדהימה לקורות החיים שלך ועשויים לשפר את יכולת התעסוקה שלך. זה גם נותן לך ניסיון חיים ועבודה יקרים. התנדבות מציעה הזדמנות לממש את הפוטנציאל שלך ולשפר את התכונות המקצועיות והאישיות שלך כמו:

  • ניהול זמן
  • יכולת הערכת מצבים
  • כישורי אנשים
  • סבלנות
  • אֵמוּן
  • עבודת צוות

3 התנסו בתרבויות חדשות תוך יצירת קשרים מתמשכים

הדבר הראשון שתבינו בהתנדבות במדינה אחרת הוא עד כמה הכל שונה בתכלית בהשוואה לבית. תוכלו לחקור מסורות שונות ולהכיר אנשים חדשים. זה יכול להיות קצת הלם תרבותי, אבל ההכשרה התרבותית הספציפית למדינה שלנו עוזרת לך להסתגל במהירות. ההתנדבות מלמדת אותך לקבל את כל ההבדלים הללו ולאמץ את המסורות ואת אורח החיים של אחרים.

לפעמים עשוי להיות מחסום שפה, אבל אתה תבנה מערכות יחסים תוך כדי עבודה משותפת. התנדבות היא דרך מצוינת ליצור קשרים משמעותיים בין אם המטרה שלך היא להפוך את העולם למקום טוב יותר, או ללמוד מיומנויות חדשות, תמיד תזכור את האנשים שנקשרת אליהם בזמן שהיית בחו”ל, הרבה אחרי שהגעת הביתה.

4 עזרה לאחרים מספקת הגשמה

התנדבות בחו”ל פירושה שאתה נלחם באופן פעיל בנושאים דחופים כמו שינויי אקלים, ציד חיות בר או גישה לשירותי בריאות. העובדה שאתה תורם תרומה מוחשית מספקת. זה גורם לך להרגיש שאתה חלק ממשהו גדול יותר. יום ממוצע במשרד, או בילוי בחופשות בית הספר בבית אולי לא יוכלו לספק לך זאת.

חוויה זו תפתח את עיניכם לאתגרים שרבים מתמודדים איתם ברחבי העולם. מתוך מחשבה על המטרות שלנו, אתה תפעל למען צמיחה בת קיימא לטווח ארוך ושיפור בקהילות. השיפור הזה הוא מה שאתה מרוויח מהתנדבות. הידיעה שאתה משפיע היא לרוב כל התגמול שאתה צריך.

5 יש לך מושג טוב יותר על הדרך האישית והמקצועית שלך

כשאתה מתנדב בחו”ל תקבל מושג טוב יותר מה התשוקות שלך ומה כרוכות בעבודות מסוימות. זה אחד היתרונות של עבודה התנדבותית לסטודנטים. אם אתה רוצה להיות זואולוג, התנדבות בפרויקט שימור שבו אתה מטפל בבעלי חיים בסכנת הכחדה תהיה מושלמת עבורך. תוכל לראות איזה סוג של עבודה אתה עושה, לדבר עם אנשי מקצוע על התחום ולבטל כל תפיסה שגויה שהייתה לך לגביו.

זה יכול להיות אפילו ההפך, שבו אתה מגלה שהתשוקה שלך טמונה במשהו שונה לחלוטין ממה שחשבת לראשונה. זה החלק המדהים של כל זה. אתה מגלה למה אתה מסוגל באמצעות ניסיון והשפעה חיובית תוך כדי התנדבות בחו”ל. לכן אף פעם לא מאוחר מדי להתנדב. אתה יכול לממש את התשוקה שלך בגיל 10 או מעל 50. הדרך היחידה לגלות אותה היא באמצעות ניסיון.

לסיכום

היתרונות של עבודה התנדבותית לסטודנטים מגוונים. אתה זוכה ללמוד מיומנויות מקצועיות ואישיות, כמו גם לחקור מדינה וחלקים שונים מעצמך. תוכלו לגלות יותר על התשוקה שלכם, ואילו תחומים תוכלו לעזור לשפר. ההתנדבות היא לא רק לסטודנטים, היא מיועדת לכולם. אחת הדרכים הטובות ביותר לצמוח היא להכניס את עצמך למצבים חדשים ולחוות דברים חדשים. זה הזמן שבו אתה מגלה למה אתה באמת מסוגל.

אל תשמרו בבטן... שתפו עם העולם:
ניוווט מהיר בכתבה
עידן יעקב
עידן יעקב

עידן יעקב, בן 31, יזם דיגיטלי חברתי
והחזון שלי הוא לשנות את מציאות האוכלוסיה המוחלשות במדינת ישראלית ולייצר שינוי חברתי דרך עולמות הדיגיטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.