כמה עוד נצטרך לקבור עד שנתעורר?

יש סיפורים בלי סוף טוב. זו מציאות קשה שכולנו מכירים מדי. ממלחמות ואסונות טבע ועד עוני ואי צדק, יש אינספור דוגמאות של סבל וטרגדיה שאנו קוראים עליהן בחדשות מדי יום. אבל עבור ניצולי שואה וקשישים בישראל, זה לא רק סיפור, זו מציאות יומיומית.

עבור רבים מניצולי השואה בישראל, זוועות העבר מעולם לא הסתיימו באמת. הם נאלצו לבנות את חייהם מחדש מאפס, לעתים קרובות עם מעט מאוד תמיכה. כתוצאה מכך, רבים מהם חיים בעוני, נאבקים להרשות לעצמם צרכים בסיסיים כמו מזון ומחסה. על פי ההערכות האחרונות, למעלה מ-25% מניצולי השואה בישראל חיים מתחת לקו העוני, ועבור רבים חוסר ביטחון תזונתי מהווה דאגה מתמדת.

המצב חמור באותה מידה עבור קשישים בישראל, כאשר למעלה מ-30% מהאנשים מעל גיל 75 חיים בעוני. עבור אנשים אלה, שכבר חיו חיים ארוכים ולעתים קרובות קשים, הסיכוי לרעב הוא קושי אכזרי ומיותר. מגיע להם לחיות את שנותיהם שנותרו בכבוד ובכבוד, וזו האחריות שלנו להבטיח שיש להם את המשאבים הדרושים להם לשם כך.

אך למרות גודל הבעיה, הממשלה לא עשתה מספיק כדי לטפל בסוגיית הרעב בקרב ניצולי השואה והקשישים בישראל. אמנם הושגה התקדמות מסוימת, אבל הדרך עוד ארוכה. ארגוני צדקה וארגונים לא-ממשלתיים (NGOs) עושים כמיטב יכולתם כדי למלא את הפער ולספק משאבים נחוצים, אך לעתים קרובות הם אינם ממומנים בחסר ומאוישים.

אז כמה עוד מתים נצטרך לקבור כל יום עד שנתעורר ונשים קץ למציאות הבזויה הזו? כמה עוד ניצולי שואה וקשישים בישראל יצטרכו להיות רעבים לפני שנפעל ודורש שינוי?

התשובה פשוטה: אנחנו לא צריכים לקבור יותר. יש לנו את הכוח לעשות שינוי ולהביא לסוף לטרגדיה הזו. על ידי תמיכה בעמותות צדקה וארגונים לא ממשלתיים הפועלים להפגת רעב ועוני בקרב ניצולי שואה וקשישים בישראל, אנו יכולים לספק משאבים נחוצים ולעזור להעצים אנשים אלה לשבור את מעגל העוני ולבנות עתיד טוב יותר לעצמם ולמשפחותיהם. .

אבל זה לא רק עניין של צדקה. זה גם קשור לצדק. ניצולי השואה והקשישים בישראל כבר סבלו מספיק. מגיע להם שיתייחסו אליהם בכבוד ובכבוד, והאחריות שלנו היא להבטיח שיהיו להם את המשאבים הדרושים כדי לחיות בביטחון ובנוחות. על ידי נקיטת מעשה ותמיכה בארגונים הפועלים לטיפול בנושא זה, נוכל לא רק לעזור להקל על הסבל, אלא נוכל גם לנקוט עמדה למען הצדק ולהראות שאנו מאמינים בעולם שבו לכל אחד יש הזדמנות לשגשג.

אז מה אתה יכול לעשות? התשובה פשוטה: לתרום. כל תרומה, קטנה ככל שתהיה, יכולה להשפיע רבות ולעזור לספק משאבים כמו מזון, מחסה וטיפול רפואי לניצולי שואה ולקשישים בישראל. על ידי התאחדות ותמיכה במטרה זו, נוכל ליצור עתיד טוב יותר לכולנו

לתרומה לחצו כאן

אל תשמרו בבטן... שתפו עם העולם:
ניוווט מהיר בכתבה
עידן יעקב
עידן יעקב

עידן יעקב, בן 31, יזם דיגיטלי חברתי
והחזון שלי הוא לשנות את מציאות האוכלוסיה המוחלשות במדינת ישראלית ולייצר שינוי חברתי דרך עולמות הדיגיטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.