היתרונות של פעילות יצירתית לקשישים

פעילות יצירתית לקשישים


ההתקדמות בתחום הבריאות והטכנולוגיה תרמו להגדלת אורך החיים בכל רחבי העולם. זה בולט במיוחד במדינות מתועשות. אנשים חיים יותר ונשארים פעילים לאורך כל חייהם. מבוגרים רודפים באופן פעיל אחר פעילויות חדשות ומוצאים תחושת מטרה בשנותיהם המאוחרות.

חיים ארוכים יותר מעלה גם את השאלה לגבי חיים טובים. אף אחד לא נהנה להזדקן, במיוחד מכיוון שלעתים קרובות זה מלווה בהידרדרות הבריאות. לכן קהילות בכירות יותר מתמקדות בשיפור איכות החיים של תושביהן. פעילות יצירתית לקשישים וסדנאות הן אחת הדרכים להשיג מטרה זו.

איך יצירתיות יכולה לעזור לקשישים?

לפעילות יצירתית לקשישים הוכחה השפעה חיובית על הבריאות הפיזית והנפשית כאחד. למרות שטיפול באמנות עשה פרידה בתחום הבריאות, ההשפעות של יצירתיות על בריאות קשישים פחות נבדקות. עם זאת, קובעי מדיניות וחוקרים משלבים לאט לאט פעילויות אומנויות ומלאכות במערכת הבריאות.

להיות יצירתי יכול לעזור למבוגרים מבוגרים בדרכים רבות. חוקרים זיהו שש תכונות של הזדקנות מוצלחת:

  1. בעל תחושת מטרה
  2. אינטראקציה עם אחרים
  3. צמיחה אישית
  4. קבלה עצמית
  5. להיות עצמאי ושמירה על אוטונומיה
  6. בריאות כללית

כפי שניתן לנחש, פעילות גיבוש תורמת להזדקנות מוצלחת בכך שהיא נותנת למבוגרים תחושת מטרה, צמיחה אישית הו, ואינטראקציה עם אחרים. עיסוק בעיסוק יצירתי כמו ציור או סריגה יכול להניע קשישים לנהל את חייהם ולהגביר את ההערכה העצמית.

הטבות של אומנויות ומלאכות לקשישים

מעלה את מעורבות הקהילה

בדומה לאירועים אחרים של מעורבות קהילתית, סדנאות יצירה עוזרות לתושבים שלך ליצור אינטראקציה עם אחרים ולהפחית את הבידוד. סדנאות יצירה נותנות להם את האפשרות לעבוד עם אחרים באותו חדר אך גם לעסוק בתחביב שלהם בעצמם.

קשישים ביישנים או לא תקשורתיים אחרים יכולים גם לעסוק בעיסוקים יצירתיים מבלי להרגיש מוצפים. זה מספק הזדמנות לתושבים שלך לפנות לאחרים המתעניינים באותן פעילויות.

משפר את הבריאות הנפשית

עיסוק בפעילויות יצירתיות עוזר למיקוד ולריכוז. זוהי דרך מצוינת להפעיל את המוח ולעורר אותו על ידי ביצוע פעילויות חדשות. אומנויות ואומנות כמו ציור, סריגה, ייצור חרס וכו’ יכולים גם הם להאט את ההידרדרות בתפקוד הקוגניטיבי אצל קשישים.

מחקרים הצביעו על כך שטיפול באמנות יכול לעזור למבוגרים לתקשר טוב יותר. זה יכול גם להקל על תסמינים של דיכאון וחרדה. אנשים שאובחנו עם דמנציה או מחלת אלצהיימר הראו התקדמות על ידי עיסוק בפעילויות אמנות ואומנות.

יוצר חברויות חדשות

תחביב נפוץ הוא אחת הדרכים הקלות ביותר לטפח חברויות בכל גיל. אבל זה הופך להיות חשוב עוד יותר עבור קשישים מכמה סיבות:

  • קשישים הם לעתים קרובות בפנסיה ומאבדים קשר עם עמיתים מקצועיים
  • מעבר לקהילה בכירה פירושו שהם מאבדים חברויות בנות עשרות שנים
  • משפחותיהם עלולות לגור רחוק ולא יוכלו לבקר לעתים קרובות

גורמים אלו תורמים לתחושת הבידוד שחשים מבוגרים רבים. לפיכך, ארגון סדנאות יצירה בקהילה שלך יכול לעזור לתושבים שלך ליצור חברויות חדשות עם אנשים בעלי דעות דומות.

בריאות גופנית טובה יותר

אנשים רבים מבינים את הקשר בין יצירתיות לבריאות נפשית. אבל להיות יצירתי יכול גם להוביל לבריאות גופנית טובה יותר. השתתפות בפעילויות אומנות ואומנות משפיעה על מערכת העצבים ויכולה לסייע בייצוב קצב הלב ורמות ההורמונים. זה גם ממריץ את שחרור אנדורפינים התורמים לרווחה כללית ולאושר.

מחקר שנערך לאחרונה הראה כי קשישים שעסקו בפעילויות אמנות דיווחו על היתרונות הבאים:

  • שיעור גבוה יותר של בריאות גופנית
  • פחות נפילות בשוגג
  • ירידה במספר וסוג התרופות להן היו זקוקות
  • פחות ביקורים אצל הרופא

להשיג תחושת מטרה וצמיחה אישית

ההזדקנות מלווה לרוב בתחושת אובדן מטרה. ייתכן שהדיירים שלך יהיו בפנסיה מקריירה פעילה. אין להם יותר ילדים לטפל בהם או משק בית לנהל. ייתכן שהם אינם מעוניינים או אינם מסוגלים להמשיך בפעילויות חינוכיות וטכניות.

תחביב יצירה חדש יכול לספק את אותה תחושת מטרה וצמיחה אישית. אם התושבים שלך מתרגלים את האומנות או המלאכה שלהם באופן קבוע, הם יראו שיפור ברמת המיומנות שלהם. זה תורם להחזרת תחושת התקדמות וצמיחה בחייהם.

מבוגרים רבים שמים בצד את תחביבי הילדות כשהם גדלים בקריירה שלהם או מטפלים בילדים. פשוט אין להם זמן. סדנאות יצירה במעון יכולות לעזור להם להמשיך מאיפה שהפסיקו, אולי אפילו לפני עשרות שנים!

יש הרבה פעילויות יצירתיות שאתה יכול להציע לתושבים שלך. הם אינם מוגבלים לציור ורישום, כפי שרוב האנשים חושבים. שקלו להציע מגוון אפשרויות כמו מועדון ספרים, כתיבה יצירתית, קרמיקה, סריגה, קווילט, תפירה, קולאז’ וכו’. בהתאם למספר המשתתפים ורמת העניין, תוכלו אפילו לארגן מועדונים קבועים סביב חלק מהפעילויות.

פעילות יצירתית לקשישים
שיתוף :

מעשים טובים נוספים

דרושים עמותות

לחיות בכבוד

לחיות בכבוד בפעולה! מגיעים לכל ניצול שואה עד פתח הבית ומעניקים לו ארוחה חמה עם עידוד וחיזוק. איזה יום היה לנו היום! יום חלוקה סופר מרגש לקראת בחגים של מארזי ארוחות שהגיעו ל2000 ניצולי שואה וקשישים. תודה רבה לכל 50 המתנדבים הפשוט מדהימים שסייעו באריזה וחלוקת כל הארוחות

מייקי והכלבים

היחידה האזרחית המובילה בארץ לאיתור נעדרים, באמצעות מתנדבים המפעילים כלבי עבודה מיוחדים, רחפנים, רכבי שטח, צוללנים, סירות ועוד. יכ”ל משתתפת בחיפושים עקב פניות משטרת ישראל, הכבאות וצה”ל, וכן לבקשת משפחות נעדרים, הפונים אליה ישירות.

תינוקות של החיים

תינוקות של החיים, הוקם על ידי קרן עולל, מעניק סיוע מיידי לאמהות ומשפחות במצב סוציואקונומי נמוך שנקלעו למצוקה כלכלית בשנה הראשונה ללידה. העמותה דואגת לחבילות עשירות המכילות כמעט כל מה שתינוק רך צריך: חיתולים, מוצצים, משחות, ועוד, במטרה להעניק התחלה בריאה ותקינה לתינוק.

עוצמה לחייל

הקרן מקבלת את הפניות ומסווגת לפי פעילות, בין אם תמיכה, סיוע רגשי, ערכת תפילין או הזמנה לערב גיבוש צבאי. הצוות שלנו מגיע לבסיס לפגישה אישית וחלוקת תפילין, שוברים ומתנות, כל חייל מתחייב להניח מדי יום את התפילין יחד עם הקדשה לעילוי נשמת חייל שנפל בקרב או לזכות תורמים.

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.