מהם תפקידם של ארגוני הצדקה ומה החשיבות שלהם

תפקידם של ארגוני הצדקה

תפקידם של ארגוני הצדקה ואיך זה בא לידי ביטוי: צדקה מוגדרת כמתן משאבים כמו זמן וכסף מבלי לצפות לתמורה. נתינה חסרת אנוכיות זו משרתת את הפגיעים ביותר בחברה ועוזרת להבטיח שזכויות האדם וצרכיהם של האנשים ייענו. ארגונים שנבנו על אמונה זו הם מלכ”רים, מה שאומר שהם לא נהנים כלכלית מתרומות המיועדות למטרות שהם משרתים. ארגוני צדקה קיימים כבר מאות שנים בצורות שונות. כיום, ניתן למצוא ארגוני צדקה לאינספור מטרות המתמקדות בבריאות, תרבות, חינוך, איכות הסביבה, מקומות עבודה ועוד. למה חשובה הצדקה? הנה 10 סיבות למה:

1. צדקה רותמת את כוחה של הקהילה

כשאנשים מתאחדים, הם יכולים להשפיע רבות. ארגוני צדקה תלויים באנשים שמתחייבים לתת סכומים קטנים. אמנם תרומות מקבוצות גדולות הן נהדרות, אבל קהילה שדואגת לארגון צדקה ולמי שהם משרתים היא חיונית. אלו התרומות הקטנות שמצטברות. כוחה של קהילה מוכיח שכאשר לאנשים אכפת ומתאחדים, השינוי הוא יותר מהאפשרי. זה נותן השראה לאחרים ברחבי העולם ומעודד יותר השתתפות בארגוני צדקה.

2. צדקה מלמדת את הדור הבא על נדיבות

מתן צדקה הוא מעשה חסר אנוכיות. אין תמורה כספית. נדיבות לשמה יוצרת עולם חומל יותר, ממוקד קהילה. מודל הערך של נדיבות וחוסר אנוכיות לילדים מגדיל את הסיכוי שהם ימשיכו לתת כמבוגרים. זה יוצר שינוי מתמשך ומורשת של טוב לב.

3. צדקה עוזרת לקהילות להפוך לקיימות

אינספור ארגוני צדקה מתמקדים בקיימות ובעזרה לקהילות להיות עצמאיות יותר. כספים שנתרמו מספקים בסיס חזק, בין אם הם משמשים לתוכניות הכשרה, בתי ספר וכו’. כאשר קיימות היא בראש סדר העדיפויות, יחידים וקהילות יכולים לפרנס את עצמם ואינם תלויים עוד בתרומות. זה מועיל לעולם כולו, אז במובן הזה, יש תמורה לתרומות.

4. צדקה משפרת את השוויון בין המינים

אי השוויון בין המינים נותרה אחת הבעיות הגדולות בעולם. בעוד שהושגה התקדמות במקומות רבים, ההערכה היא שייקח כמאה שנה עד ששוויון מגדרי יתממש. ארגוני צדקה רבים מתמודדים ישירות עם הנושא הזה ומתמקדים בצרכים של נשים אימהות חד הוריות ונערות. גישה לחינוך, הזדמנויות עבודה טובות יותר ושירותי בריאות כולם תורמים לסגירת הפער בין המינים בעולם.

5. צדקה משפרת את השוויון בין הגזעים

אפליה גזעית יכולה להימצא בכל העולם. בגלל גזענות היסטורית ומערכתית, אנשים נקלעים למעגלי עוני. לעתים קרובות, מיעוטים גזעיים הם חלק מהאוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינה. ארגוני צדקה עוזרים לשפר את השוויון בין הגזעים על ידי טיפול בדרכים שבהן מיעוטים גזעיים דוכאו. הפעולות כוללות שתדלנות לחקיקה מתקדמת יותר, מתן שירותים חיוניים והצעת ייצוג משפטי פרו-בונו.

תפקידם של ארגוני הצדקה
תפקידם של ארגוני הצדקה

6. צדקה מפחיתה את העוני

ארגוני צדקה יעילים מאוד בצמצום העוני. זאת הודות להתמקדות בגורמים התורמים לעוני, כמו אי שוויון מגדרי ונגישות מוגבלת לחינוך. במהלך השנים, שיעור העוני הצטמצם באופן משמעותי.

7. צדקה מטיבה גם לתורמים

צדקה עוסקת בנתינה מבלי לצפות לתמורה, אבל התורמים מקבלים הטבות בלתי מוחשיות. עזרה לזולת יוצרת רגשות של שלווה, גאווה ומטרה. רגשות אלו מתורגמים לחיים מוגשמים יותר. כאשר אנשים חווים את החיוביות הזו, סביר יותר שהם ימשיכו לתת ולהשתתף גם בדרכים אחרות. העולם הוא מקום טוב יותר כאשר לאנשים יש מטרה.

8. צדקה מביאה תשומת לב לנושאים החמורים ביותר

מכיוון שהוא מטפח תחושת קהילה ומטרה, רוב האנשים רוצים לעזור לסובבים אותם. עם זאת, רבים אינם מבינים את הדחיפות של בעיות מסוימות או יודעים כיצד לעזור. צדקה חשובה כי היא מעלה את המודעות לנושאים ונותנת לתורמים את הכוח לעשות משהו בנידון.

9. ארגוני צדקה מגינים על בריאות הציבור

חוסר גישה לשירותי בריאות טובים הוא בעיה רצינית. זה כולל טיפול ברבייה, טיפול שיניים וטיפול רפואי מונע. בעיות כמו מים מזוהמים תורמות גם למחלות ומוות של מאות אלפי אנשים מדי שנה. כשאנשים לא בריאים, זה משפיע על כל היבט בחייהם ומזין את העוני. ארגוני צדקה המתמקדים בבריאות באמצעות תוכניות חיסונים, מים נקיים ושירותים אחרים מאפשרים לקהילות לשפר את חייהן.

10. צדקה מבטיחה כיבוד זכויות האדם

זכויות אדם הן לא משהו שמישהו צריך להרוויח. זכויות אלו כוללות את הזכות לחיים, לחינוך, לעבודה ולחופש הביטוי. ארגוני צדקה רבים מתמקדים בדברי החיים החיוניים כמו מחסה, מזון, מים וחינוך. בעוד שממשלות צריכות להיות אחראיות לדאוג לאלו שנמצאים בגבולותיהן, לרוב זה לא קורה מסיבה זו או אחרת. לכן ארגוני צדקה כל כך חשובים. עמותות רבות גם גורמות לממשלות לקחת אחריות כאשר הן אלו המפרות זכויות אדם.

לסיכום

תפקידם של ארגוני הצדקה הוא חשוב מאוד, הם מצליחים לשמור ולהקל על האוכלסיות המוחלשות בחברה למרות שזהו תפקידה של הממשלה, ע״י סיוע לאחרים אנחנו מחנכים כאן דור חדש שגדל על ערכים כמו חמלה, נתינה, אהבת הזולת לארגונים אלו יש כוח רב שכן הם יכולים לעלות על סדר היום נושאים בוערים וחשובים לתמוך בחלשים כלכלית והכי חשוב להציל חיים!, אם אתם רוצים להתנדב השאירו פרטים בטופס מטה וניצור אתכם קשר בהקדם.

תפקידם של ארגוני הצדקה
שיתוף :

מעשים טובים נוספים

דרושים עמותות

לחיות בכבוד

לחיות בכבוד בפעולה! מגיעים לכל ניצול שואה עד פתח הבית ומעניקים לו ארוחה חמה עם עידוד וחיזוק. איזה יום היה לנו היום! יום חלוקה סופר מרגש לקראת בחגים של מארזי ארוחות שהגיעו ל2000 ניצולי שואה וקשישים. תודה רבה לכל 50 המתנדבים הפשוט מדהימים שסייעו באריזה וחלוקת כל הארוחות

מייקי והכלבים

היחידה האזרחית המובילה בארץ לאיתור נעדרים, באמצעות מתנדבים המפעילים כלבי עבודה מיוחדים, רחפנים, רכבי שטח, צוללנים, סירות ועוד. יכ”ל משתתפת בחיפושים עקב פניות משטרת ישראל, הכבאות וצה”ל, וכן לבקשת משפחות נעדרים, הפונים אליה ישירות.

תינוקות של החיים

תינוקות של החיים, הוקם על ידי קרן עולל, מעניק סיוע מיידי לאמהות ומשפחות במצב סוציואקונומי נמוך שנקלעו למצוקה כלכלית בשנה הראשונה ללידה. העמותה דואגת לחבילות עשירות המכילות כמעט כל מה שתינוק רך צריך: חיתולים, מוצצים, משחות, ועוד, במטרה להעניק התחלה בריאה ותקינה לתינוק.

עוצמה לחייל

הקרן מקבלת את הפניות ומסווגת לפי פעילות, בין אם תמיכה, סיוע רגשי, ערכת תפילין או הזמנה לערב גיבוש צבאי. הצוות שלנו מגיע לבסיס לפגישה אישית וחלוקת תפילין, שוברים ומתנות, כל חייל מתחייב להניח מדי יום את התפילין יחד עם הקדשה לעילוי נשמת חייל שנפל בקרב או לזכות תורמים.

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.