יום המעשים הטובים – החלטה קטנה יכולה לשנות חיים שלמים

יום המעשים הטובים

חורשים בלימודים? טובעים בעבודה? לפעמים אתם מרגישים שאין לכם רגע לנשום? כולנו נמצאים במירוץ החיים. לימודים, צבא, אוניברסיטה, עבודה, אהבה, משפחה. לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים בגלגל החיים, אתם תמיד מרגישים בסוג של מרדף. כנראה שאין דרך לברוח מזה. אבל אולי יש משהו, בין כל השאיפות והדאגות שיכול לגרום לכם וגם לאחרים להרגיש הרבה יותר טוב, הרבה יותר שלמים. תחשבו לרגע – מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו בשביל מישהו?

עומדת בפניכם הזדמנות נדירה לעזוב את הכל ליום אחד, את החרטות מהעבר, החששות הנוכחיות והמחשבות על העתיד, וללכת לעשות מעשה טוב בשביל מישהו אחר – שיתרום לנפש שלכם לא פחות.

יום המעשים הטובים – מכירים ?

יום המעשים הטובים אשר מתקיים באופן שנתי משנת 2007, הוא יום גלובלי בו משתתפות למעלה מ- 100 מדינות העוסק בעשייה למען הזולת והסביבה. כיום ישנם מיליוני אנשים ועמותות וארגונים רבים ברחבי העולם אשר לוקחים חלק ביום הזה ופועלים במטרה לעשות שינוי חיובי עבור אחרים או עבור סביבתם הקרובה. את היום החשוב הזה יזמה עמותת רוח טובה.

למה יום המעשים הטובים חשוב לנו כחברה?

כמו שכולם יודעים, אנחנו חיים בישראל כחלק מחברה שלעיתים מפולגת. מהדברים המובנים מאליו כמו גיוון מגדרי , ימין או שמאל ועד הדברים הקטנים כמו למשל הקרב הנצחי בין הפועל למכבי. אך ביום המעשים הטובים אפשר לתרום לזולת ולסביבה ביחד, כקבוצה אחת. לכן, היום הזה הוא יום שמאחד את החברה הישראלית שיכולה להתנתק ל- 24 שעות מהשוני בין כל קבוצה וקבוצה בה. יתר על כן, יום המעשים הטובים מהווה חשיפה אדירה לבעיות האוכלוסיות המוחלשות בחברה. החשיפה ומתן הסיוע לאוכלוסיות המוחלשות יכול להביא לידי צמצום הפערים בחברה הישראלית.

אם גם אתם רוצים להשתתף ביום המיוחד הזה, הנה כמה רעיונות לפעולה ביום המעשים הטובים.

לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.

רעיונות ליום המעשים הטובים – איך אדע מה אוכל לעשות?

יום המעשים הטובים הוא יום בו הנתינה והעשייה למען אחרים עומדת במרכז. חשבו על בעיה הקרובה ללבכם שהייתם רוצים לעזור בפתרונה או על אדם קרוב אליכם שהייתם רוצים לעזור או לעשות לו טוב. הנה כמה רעיונות מאיתנו לדברים שניתן לעשות ביום המעשים הטובים:

התנדבות עם ניצולי שואה

להיות שם בשביל האנשים שבזכותם אנו פה – ניצולי השואה, אנשים אשר שרדו את השואה הקשה, עלו ארצה והיוו חלק מרכזי בהקמת המדינה, ורבים מהם אף לחמו במלחמות ישראל נמצאים כיום במצב קשה מנשוא. קשה להאמין אבל כרבע מהם נמצאים מתחת לקו העוני.

הקושי הכלכלי מלווה את ניצולי השואה בכל יום ובכל שעה כאשר מרביתם נאלצים לוותר על מוצרים ושירותים חיוניים. בעיה נוספת ולא פחות קשה היא הבדידות של ניצולי השואה. לרבים מהם אין כתף להישען עליה או אפילו מישהו לחלוק עימו שיחות על החיים. יום המעשים הטובים הוא הזדמנות נהדרת להתנדב עם ניצולי השואה ולמענם.

קיים מגוון רחב של פעילויות אשר ניתן לעשות עם ועבור הניצולים החל מביקור ובילוי זמן איתם, דרך תרומת מזון וכלה בשיפוץ קל של ביתם. את ההתנדבויות והפעולות למען הניצולים ניתן לקיים דרך עמותות וארגונים שונים או באופן עצמאי.

כמו כן, גם תרומה של כסף או ציוד מסוים בשביל ניצולי השואה יכולה להיות יוזמה מעולה עבור יום המעשים הטובים. בישראל, קיימים מספר עמותות וארגונים אשר מקבלים בברכה תורמים מכל הסוגים ופותחים את אפשרות התרומה גם על ידי העברה בנקאית וגם באמצעות איסוף מהבתים של רהיטים, מוצרי חשמל, פרטי ביגוד וכל מוצר שלדעתכם יכול לעזור ולשמח את ניצולי השואה. 

אחת העמותות הבולטות בעשייתן היא עמותת “לחיות בכבוד“.

עמותת “לחיות בכבוד” פועלת במשך שנים ומספקת לקשישים וניצולי שואה קרוב לחצי מליון ארוחות חמות בשנה! בכך היא מסייעת רבות לניצולי שואה וקשישים ברחבי הארץ הנמצאים במצוקת רעב, ומאפשרת להם את הצורך הבסיסי לחיות בכבוד. 

חשוב להדגיש כי לא משנה היכן אתם גרים, סביר להניח כי שוכנת בקרבתכם עמותה מסויימת בה תוכלו להתנדב. אתרו באינטרנט את העמותה שמתאימה לכם ביותר.

לחיות בכבוד
בואו לייצר איתנו שינוי חברתי

התנדבות עם בעלי חיים

לפעול עם ולמען החברים הטובים של בני האדם – בעלי חיים רבים נמצאים כיום ללא בית וללא מזון. חלקם ננטשים על ידי בעליהם ונותרים חסרי אונים. אחרים עברו טראומות ונמצאים במצב קשה. ביום המעשים הטובים כל אחד ואחת מכם יכולים להתנדב עם בעלי חיים ולמענם. 

קיימות מספר עמותות ללא מטרות רווח אשר מתעסקת בחילוץ והצלה של בעלי חיים. הן מטפלות ומשקמות בעלי חיים רבים שחולצו מהרחובות ומתעשיות החי. לכל עמותה כזו דרושים מתנדבים שיעסקו בסיוע לצוות העמותה, בעזרה במטלות כמו ניקיונות מתחמי בעלי החיים וטיפול בהם, וכמובן, בהענקת חום ואהבה לבעלי החיים.

נוסף על כך, ניתן להתנדב בכלביות ולעזור באמצעות עזרה בטיפול השוטף של הכלבים, בהוצאתם לטיול ובמשחק עימם. אפשרות נוספת היא לסייע ביום אימוץ של בעלי חיים, כאשר ההתנדבות תכלול סיוע בשטח עם בעלי החיים, שמירה על ניקיון במקום וטיולים עם בעלי חיים (לרוב כלבים וחתולים).

אם אתם מעוניינים לתרום לעמותה או ארגון מסויים אשר פועל עם או למען בעלי חיים, דעו כי זו עזרה לא פחות חשובה. דוגמה לעמותה אשר עושה עבודת קודש בשילוב בעלי חיים וזקוקה לתרומות היא עמותת מייקי והכלבים. “מייקי והכלבים” היא יחידת הכלבנים בישראל לאיתור נעדרים, אשר מטרתה העיקרית היא הצלת חיי אדם.

בכל שנה נעלמים בישראל כ-4000 בני אדם. רובם מאותרים לאחר זמן קצר יחסית, אולם כ-200 מתוכם נחשבים נעדרים בסיכון גבוה, שקיים חשש לחייהם. כרבע מכלל הנעדרים הללו לא מאותרים לעולם וכתוצאה מכך מתווספים מדי שנה כ-50 אנשים לרשימה העצובה של אלפי הנעדרים בישראל.

לאורך השנים, “מייקי והכלבים” סייעה באיתור נעדרים רבים, מנעה פיגועים וחדירות רבות לישובים, ועזרה לכוחות הביטחון בתפיסת מחבלים.

חשוב לציין כי העמותה מפעילה כלבי עבודה מיוחדים, רחפנים, ג’יפים, צוללנים, סירות ועוד בחיפושים אחרי נעדרים. הציוד היקר מצריך תחזוקה והכלבים זקוקים לאוכל.

לכן, “מייקי והכלבים” קוראים לכם לקחת חלק ולתמוך בפעילות הכל כך חשובה הזאת באמצעות התנדבות או תרומת כסף שתאפשר להגיע בזמן לאירוע ולהציל חיים!

בטן מלאה = לב מלא

בישראל חיים מאות אלפי אזרחים מתחת לקו העוני. קשישים, משפחות מעוטות יכולת וחסרי הבתים משוועים וזקוקים למזון כדי לשרוד. כדי לעזור לאותם נזקקים, קיימות מספר עמותות המספקות להם תרומות מזון.

הפעילות הרחבה של תרומות המזון לנזקקים, כוללת בתוכה לא מעט עבודה באריזת המזון. ביום המעשים הטובים הקרוב תוכלו לקחת חלק באריזת מזון ומתן ארוחות חמות לנזקקים, כאשר גם תרומה לעמותות היא יוזמה מבורכת.

  • אל תשכחו את האנשים שלצדכם – יום המעשים הטובים הוא הזדמנות טובה להעלות חיוך ולעשות טוב לאנשים שתומכים בכם לאורך השנה. כל מחווה נחמדה שעולה בראשכם למען אמא, אבא, אח/ות, חבר/ה או בן/בת הזוג יכולה לתרום להרגשה נעימה למקבל המחווה ולבטח תגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם.
  • תנו לדמיונכם ולחיפוש באינטרנט לפרוח – יש עוד דרכים רבות לתרום ולעזור ביום חשוב כמו יום המעשים הטובים, כגון: התנדבות בבתי חולים, מפגשים עם נוער בסיכון, ילדים עם מוגבליות, ניקיון החופים והסביבה ועוד.
תרומה לנזקקים
תרומה לנזקקים

המסר של יום המעשים הטובים – הזדמנות להעניק לכל אחד בחברה וגם לעצמך

יום המעשים הטובים מהווה יום שיא לעשיית הטוב המתקיימת לאורך כל השנה. 

הוא מגביר את החשיפה ומשמש כאות תודה לעמותות והארגונים החשובים הפועלים למען האנשים החלשים והשקופים בחברה. יום זה אף תורם לקידום הקשר הקהילתי ולהרחבת מעגלי ההתנדבות.

יתרה מכך, המסר העיקרי ביום זה הוא שמעשה טוב יכול לשנות למישהו את היום ללא קשר אם הוא קטן או גדול. חיוך קטן לאדם ברחוב שהרגיש בודד יכול לגרום לו להרגיש טוב יותר, עזרה לסבא וסבתא עם בעיות במחשב יכולה להראות אכפתיות ולשמח את הצד המקבל ואת הצד הנותן.

התנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה או תרומה לעמותות יכולה בסופו של יום לשנות חיים שלמים של בן אדם. ביום המעשים הטובים, כולנו יכולים להתנתק מהצרות הפרטיות שלנו, להיות שם למען הזולת והסביבה ולעשות טוב לחברה וגם לעצמנו. 

אל תשמרו בבטן... שתפו עם העולם:
ניוווט מהיר בכתבה
עידן יעקב
עידן יעקב

עידן יעקב, בן 31, יזם דיגיטלי חברתי
והחזון שלי הוא לשנות את מציאות האוכלוסיה המוחלשות במדינת ישראלית ולייצר שינוי חברתי דרך עולמות הדיגיטל.

תגובה אחת

  1. אחת החוויות היותר טובות שעברתי בחיים, מומלץ בחום לכל מי שרוצה לתרום חזרה ולעשות טוב לאחרים ולהרגיש גם טוב עם עצמו, תודה רבה עידן אתה אדם מדהים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.