התנדבות בבית חולים

התנדבות בבית חולים

מה עוד יכול לעשות אותך מאושר יותר מבפנים מאשר להעלות חיוך על פניו של אדם אחר? כן, אנחנו חיים בעולם שמאוד חסרה בו הכרת תודה ובכל יום שעובר, המגע האנושי הולך ונעלם.

אנחנו יכולים בקלות לבלות כמה שעות מחיינו בהתנדבות לבית החולים הקרוב או לבית הספר לרפואה ולחלוק את עומס העבודה עם שאר הרופאים והמתמחים בכל צורה הדרושה! אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לא לדפדף בין פעולות המדיה החברתיות שלנו במשך זמן גדול ולנצל את הזמן למשהו פורה יותר.

הגיע הזמן שניקח צעד כדי לחולל שינוי בחברה. המשיכו לקרוא כדי לגלות איך!

איך מתנדבים בבית חולים?

  • לפני שתמשיך, בצע עבודת מחקר באינטרנט.
  • צור קשר עם שירותי בריאות מקומיים או ארגונים כדי לשאול על בית החולים או הזדמנויות להתנדבות רפואית.
  • ערוך רשימה של בתי חולים ומרפאות על סמך תחומי העניין והמיקום שלך.

דרישות ממתנדבי בית החולים:

קל לעבוד בבית חולים כמתנדב אם אתה בוחר ביעד מקומי, אבל אם אתה בוחר במדינה זרה אתה צריך לעשות קצת עבודת מחקר. השלבים הפשוטים האלה בוודאי יעזרו לך מאוד:

  • בהתבסס על מיקומך ובחירת בית החולים, עליך למלא טופס בקשה
  • השתתף בפגישת הכוונה למתנדבים, ותעבור את בדיקת מיון הבריאות
  • אתה צריך להיות בן 16 לפחות כדי להתנדב.
  • אתה צריך להצהיר על רישום פלילי אם יש לך.
  • ייתכן שיהיה עליך להשתתף בפגישה לא רשמית קצרה עם צוות שירותי הבריאות.
  • בהתאם לעבודת ההתנדבות שלך, ייתכן שתצטרך להשלים הדרכה קצרה.

סוגי תפקידי התנדבות בבית חולים:

עזרה בבתי חולים

בית החולים מציע דרך אינסופית לנדב את הזמן והכישרון שלך. זה לגמרי תלוי בך כמה זמן תשקיע על התנדבות בכל שבוע או חודש. ניתן לעבוד עם צוות בית החולים, לבלות זמן עם מטופלים, לבצע כמה משימות אדמיניסטרטיביות עם הצוות, לסייע לרופאים במהלך ניתוחים וכו’. לאנשים ללא רקע רפואי, יש הרבה משימות שצריך לעשות. קריאה למטופלים, מתן פינוקים, הפעלת אזור הקבלה, ליווי חולים וקשישים, אלו חלק מהמשימות שאפשר לסייע בהם.

היתרונות של התנדבות בבית חולים:

ההתנדבות בבית חולים מועילה למתנדב, לחולים, למשפחות ולעובדי בית החולים. המתנדב מרוויח פעמים רבות מהיכרות עם אנשים חדשים, לימוד מיומנויות חדשות, רכישת ניסיון ושיפור הערך העצמי.

היכרות עם אנשים חדשים עוזרת לשפר מיומנויות חברתיות ומגבירה את הרשת החברתית של הפרט. המתנדב עשוי להתיידד עם עמיתים מתנדבים או חולים. חברויות חשובות ליחידים. הם עוזרים לאנשים לעבור זמנים קשים ותורמים לתחושת ביטחון מוגברת.

לימוד מיומנויות חדשות הוא גם יתרון רב ערך למתנדב. המיומנויות עשויות לסייע למתנדב במשימות יומיומיות, כגון הפעלת מחשב, או במשימות הקשורות לקריירה שיסייעו לאדם להשיג עבודה. אנשים המעוניינים ללכת לבית ספר לרפואה ולעבוד בבתי חולים יצברו גם ניסיון רלוונטי ויגדילו את קורות החיים שלהם.

התנדבות בבית חולים היא פשוט דרך לצבור חוויה לכל החיים. זה גם מאוד מועיל בקריירה שלך בתחום הבריאות ולהגביר את הביטחון שלך. מלבד תגמול של הרגשה טובה, אתה משיג כמה מיומנויות נוספות בתחום הרפואי.

לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.

1. יצירת קשרים

קשרים עם אנשים הם אחד היתרונות הראשונים של התנדבות. אתה יכול להכיר חברים חדשים, לרכוש מנטור ולבנות קשרים עם חברי הקהילה. בעוד שבאופן טבעי תבוא במגע עם מתנדבים אחרים, אתה עשוי גם לבנות קשרים עם עובדי בית החולים, חולים ומבקרים. אם תחומי העניין שלך נעוצים בתחומים קליניים, ייתכן שתוכל למצוא רופא או אחות שיתנו לך הזדמנות להיות צל בעבודה שלהם (ממש כמו בצבא שיש מ״כ צל), או שהוא ידון ביתרונות ובחסרונות של העבודה שאתה עושים.

2. משפר את הבריאות

המתנדבים מרוויחים גם פיזית ורגשית מהשירות שהם מבצעים. התנדבות יכולה לעזור להילחם בדיכאון, להפחית כאב כרוני, להפחית את הסימפטומים של מחלות לב ועשויה לסייע בחידוש היצירתיות. מחקר שנסקר על ידי התאגיד לשירות לאומי וקהילה מצביע על כך שלמתנדבים יש שיעורי תמותה נמוכים יותר ויכולת תפקודית גבוהה יותר בשלב מאוחר יותר בחיים מאשר אנשים שאינם מתנדבים. בנוסף, בתי חולים מציעים לעתים קרובות תוכניות חינוכיות בנושאי בריאות שמתנדבים יכולים להשתתף בהם.

3. הזדמנויות לקריירה

התנדבות בבית חולים היא דרך ללמוד על קריירות אפשריות בתחום הבריאות. מתנדב בבית חולים בא במגע עם רופאים, אחיות ואנשי מקצוע רבים אחרים בתחום הבריאות. אולי יש לך עניין מיוחד ברדיולוגיה ואתה רוצה להתנדב במחלקה זו. בחלק מבתי חולים יש התמחות לבוגרים חדשים; למתנדב שהוא פנים מוכרות בבית החולים יש סיכוי טוב יותר להיבחר להתמחות. התנדבות בבית חולים יכולה גם לאפשר לך ללמוד מיומנויות עבודה שימושיות, כגון הובלת חולים, מכירת פריטים בחנות המתנות של בית החולים או ביצוע עבודות משרדיות.

4. הטבות מוחשיות

למרות שלמתנדבים אין שכר, ייתכנו גם כמה יתרונות כלכליים להתנדבות. ישנם בתי החולים המציעים ארוחה בחינם למתנדבים שעובדים במשמרת של ארבע שעות, כמו גם מועדון בריאות והנחות לעסקים. מתנדבים גם זכאים להצטרף לאיגוד האשראי של בית החולים. בנוסף יש כאלה שמציעים שימוש חופשי בציוד הכושר שלהם, הערכת בריאות שנתית, חיסונים והנחות בחנות המתנות בבית החולים. ייתכן שתוכל גם לתבוע ניכויי מס עבור הנסיעות שלך ועלויות אחרות כדי לבצע עבודת התנדבות.

מלבד תרומה משמעותית לבית החולים ולקהילה, ישנם יתרונות רבים נוספים של התנדבות הן במדינה שלך והן מחוצה לה. אתה תכיר אנשים חדשים, תכיר חברים חדשים ותיחשף לכישורים חדשים, בנוסף תוכל להנות:

  • לקבל הכוונה והדרכה
  • השתלמויות או סדנאות תקופתיות
  • לקבל חיסון נגד שפעת בחינם
  • מקבלים שובר ארוחה על כל ארבע שעות שירות
  • להיות מוזמן לאירוע הוקרה שנתי ומסיבה בחגים
  • יש התייחסות טובה לתכניות תעסוקה ו/או חינוך
  • פרסים עבור רמות שהושגו על שעות שירות
  • הנחה על כרטיסים לסרט וכניסות לפארקי שעשועים
  • להיות מוזמן לפיקניק שנתי לעובדים
  • להיות זכאי למלגות

אז, כדי להעלות את זה, אנו רושמים כמה סיבות מדוע התנדבות בבית חולים תשנה את חייך:

  1. למי שרוצה להיות בתחום הרפואי, התנדבות בבית חולים היא הכל.
    במילים אחרות, קבלת ההזדמנות לעבוד עם רופאים ולמעשה להיות באותו הסביבה גם אם אינך עושה את העבודה בפועל היא חלק מהחוויה של החיים. ההזדמנות להיות באמת עם רופאים וללמוד מהם היא הזדמנות להסתכל לתוך עולם שאתה מקווה להיות בעתיד.
  2. העבודה עם המטופלים היא צוהר למה שאתה מתכנן לעשות לשארית חייך.
    הרעיון של התנדבות גם אם זה רק לטפל בילדים ולשבת ליד המיטה שלהם הוא מה שהופך את ההתנדבות לגדולה. בסופו של יום גם אם זה הדברים הקטנים כמו לשחק עם הילדים ולגרום להם לחייך במקום להיות ממש בקרבת הרופאים, לפחות תקבל ניסיון כי זה מתחיל שם. אולי אתה מתנדב כי אתה אוהב להתנדב, אבל הסיכוי לעזור לאחרים הוא מה שהופך את זה לצוהר למה שאתה מתכנן לעשות לשארית חייך.
  3. העלאת חיוך על פניו של מישהו יכול להפוך את היום של אותו אדם.
    זה אולי נראה כמו דבר טריוויאלי אבל העלאת חיוך פשוט על פניו של מטופל בהחלט עושה לו את היום. ייתכן שהמטופל עובר תקופה קשה בין אם זו הסיבה שהם נמצאים כעת בבית החולים או מסיבות לא ידועות אחרות, אבל ההזדמנות לגרום להם לחייך עשויה להיות הדבר המדויק כדי לשפר את היום או אפילו השבוע שלו. זה רק הדברים הקטנים בחיים שעושים דברים טובים יותר.
  4. כמתנדב, עליך להיות מסוגל להישאר מנותק מהמטופל. כשמדובר בהתנדבות אתה חייב להיות שם עבור המטופל אך לעולם לא להיות קשור אליו. למרות שהצרכים שלהם צריכים לבוא קודם ואולי תרצו לנחם את המטופל; עדיף לא להיות מעורב רגשית רק כי אם משהו יקרה למטופל אי פעם לא תוכל לשאת את הכאב והדברים יסתבכו. הרעיון הוא להישאר מנותק אבל עדיין להיות מסוגל להרגיש מספיק כדי לא לגרום לזה להיראות יותר מדי עבור המטופל או בני משפחתו של אותו מטופל.
  1. התנדבות בבית חולים נותנת לך את ההזדמנות להראות לעולם שאכפת לך מספיק כדי לעבוד מבלי לקבל תשלום.
    הרעיון של התנדבות הוא להיות מסוגל לעשות את זה למען שיפור החברה. זה להראות לכולם אבל בעיקר לעצמך שאתה יכול לעבוד/להתנדב שעות ארוכות ולא לקבל כסף ועדין לאהוב את זה. הרעיון הוא להיות חסר אנוכיות מספיק כדי להיות מסוגל לעזור לנזקקים תוך ביצוע התנדבות של שעות ארוכות, כי בסופו של יום הכל קשור למטופל ולהפוך אותם למאושרים יותר.
  2. בתור מתנדב, אתה צריך לאפשר לעצמך להיות חסר אנוכיות.
    אתה צריך להראות לאחרים שהרגשות שלהם באותו רגע כשאתה עם מטופל הם מה שקובע. בין אם מדובר בקבלת צעצועים לילד כדי להפוך את השהות שלו למלאה ונוחה יותר או לדבר עם אחות שתביא מים למטופל, אתה חייב להיות מסוגל להראות למטופל שהוא ראשון. המעשה המדויק הזה ישפר את כישורי החיים שלך בעזרה לזולת במהלך החיים.
  3. התנדבות בבית חולים מאפשרת לך להיות אדם טוב יותר.
    בסופו של יום, מדובר במטופל ובדרך בה הוא מרגיש בזמן שהותו בבית החולים. כמתנדב, עליך להיות מסוגל לעזור לחולים ולהפוך את שהותם בבית החולים לבלתי נשכחת. ההזדמנות להתנדב בבית חולים משנה הכל בחייו של אדם, היא נותנת לך את ההזדמנות לעשות בחירות טובות יותר בחיים, להראות לעולם שאכפת לך מאחרים.
אל תשמרו בבטן... שתפו עם העולם:
ניוווט מהיר בכתבה
עידן יעקב
עידן יעקב

עידן יעקב, בן 31, יזם דיגיטלי חברתי
והחזון שלי הוא לשנות את מציאות האוכלוסיה המוחלשות במדינת ישראלית ולייצר שינוי חברתי דרך עולמות הדיגיטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

he_ILHebrew
לוגו פורטל העמותות של ישראל

מעוניינים להתנדב איתנו ולעשות קצת טוב?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.